Kvaliteter til kigge efter i en leder

Copyright 2006 Dennis Sommer

Er du klar til at overtage en ledende rolle i organisationen? Du sandsynligvis føle sig godt tilpas med din branche, administration af personale, teknologi og politiske kultur på dette punkt. Men har du udviklet og en bøde tunet lederskab kvaliteter, der gør top ledere succesfuld? Dit første skridt mod succes er at vurdere dit lederskab kapaciteter. Lad os se, hvordan du scorer på dette 25 spørgsmål vurdering.

Den følgende undersøgelse kan bruges til at vurdere din nuværende ledelse funktioner, vurdering af andre i din organisation, eller som en retningslinje for ansættelse C-niveau executives.

For hvert spørgsmål skal du svare “Ja”, hvis dette lederskab kvalitet er konsekvent opfyldt. Svare “Nej”, hvis dette lederskab kvalitet er ofte eller sjældent opfyldt.

Efter at besvare alle spørgsmålene, lad os se, hvordan du scorer.

1. inspirerer og motiverer mennesker omkring dem til at udføre ud over forventninger?

2. handlinger, som en ejer af virksomheden uanset hvilken holdning de i øjeblikket holder?

3. har en vision for fremtiden og kommunikerer denne vision til alle de møder?

4. anerkender vigtigheden af langsigtede personlige, team og virksomhedens mål?

5. er forpligtet til at lykkes i alle aktiviteter, der er truffet for at opfylde målene. Aldrig giver?

6. konstant søger efter ny viden og nye ideer, som vil forbedre personlig og firma ydeevne?

7. villige til at lære bedre metoder til at sikre ansatte udvide deres vidensbase?

8. opfordrer interaktiv kommunikation i hele organisationen?

9. modtagelig for både positiv og negativ feedback?

10. lytter til medarbejdere, kolleger og kunder med et åbent sind?

11. opretholder en høj grad af tillid med medarbejdere. Ikke nøje overvåge bevist medarbejdere?

12. den mangfoldighed og er meget modtagelig for ideer og mennesker, der er forskellige?

13. aktion orienterede selvstændig forret, der tager kalkulerede risici?

14. mener hurtig på fødderne til at komme med løsninger på kritiske situationer?

15. hjælper medarbejdere med at udvikle vaner, de skal være mere vellykket?

16. bemyndiger medarbejdere til at træffe beslutninger?

17. bemærker medarbejder ydeevne og giver konstruktiv feedback?

18. stimulerer og relishes ændring?

19. tilpasser hurtigt hvis du vil ændre. Er ikke bange for forandring, men ser det som en mulighed?

20. indser vigtigheden af en positiv sindsstemning og attitude. Fortsat positive i alle situationer?

21. undskylder og indrømmer fejl?

22. dokumenter og henviser til personlige, team og virksomhedens værdier på daglig basis?

23. personlige, team og virksomhedens værdier betragtes som vejledende principper for alle beslutninger?

24. værdier er dokumenteret og henvist til på daglig basis?

25. basis medarbejder ydeevne på målbare data og anvender disse målinger som en uddannelse værktøj?

Hvordan du score?

For hver “Ja” svar får du 1 point. For hver “Nej” svar får man 0 point.

21 – 25 point = Top notch leder i dit område

16 – 20 point = stort potentiale til at være en succesfuld leder med yderligere erfaring og vejledning

0 – 15 point = ekstra lederskab uddannelse og erfaring bør være en prioritet

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *